DECLARACIÓ

L'A.C.R. UTOPIA XXI va nàixer l'any 2004. És voluntat d'esta entitat cooperar amb altres grups republicans, sobiranistes valencians i d'esquerra, en la tasca de reflexió i formació, però també en l'acció política directa, en el camí cap a la recuperació de la Sobirania del Poble Valencià i la instauració de la República Valenciana. La promoció de la Llengua i la Cultura Valenciana són objecte principal també de l'acció de l'associació.

19.1.09

Quan una expressió resulta insultant i inacceptable (a propòsit del titular de l’AVUI sobre el pròxim congrés del BLOC)

Article d'opinió de Joan S. Sorribes

Este no és un article sobre el pròxim Congrés del BLOC, ni pruna vaig a dir fins que no passe, com cap comentari he fet del passat primer Congrés d’Units x València. Tampoc no és un article sobre la premsa en la nostra llengua, s’edite on s’edite i com s’edite. Ni ho és sobre la necessitat de buscar complicitats entre els valencianistes, argument que reiteradament expresse des de fa anys, fins fer-me pesat. Este article té sol una referència, té una sola motivació i té un sol missatge.
La referència de què parle és l’article publicat al diari barceloní AVUI, que duu com a titular “El Bloc valencià es desdiu de defensar la bandera blavera”. La motivació són els sentiments que em provoca com a valencià i com a valencianista este titular: entre la ràbia, la vergonya aliena, la pura pena i la impotència de constatar com de fàcil és tirar per terra el que tant costa construir. El missatge: un titular així és innaceptable, absolutament, llibertat d’expressió a banda, per als valencians i valencianistes: com es pot acceptar que la Senyera que ens representa oficialment com a valencians meresca per tota denominació: “…la blavera”?
I em calle el que sospite hi ha darrere l’articlet i, sobretot, el titular. I em calle la resta d’elements (des)informatius i manipuladors que conté. I em calle els quatre exabruptes que tinc ganes d’amollar-li a l’autora de l’articlet, i als seus caps que han autoritzat el titular (que això és cosa de caps de redacció i directors de diari…)…, em calle tot això i alguna cosa més, però no em calle: pel camí d’estos titulars irrespectuosos i insultants, malament va trobar complicitats. I ben pensat, perquè m’he de callar? Curt, clar i valencia: a fer la mà!